header_image

Businessprisen 2017

Businessprisen er en pris som deles ut av Hegnar Media på STELLA hvert år. Formålet med prisen er å inspirere til at kommunikasjon/reklame kan være avgjørende for en bedrifts suksess og resultat.

BusinessPrisen tildeles den annonsør som har en klar markedsstrategi, og hvor reklamen har bidratt til bedriftens forretningsmessige utvikling og resultat.
Vinneren er blant de nominerte bidrag til STELLA.

Prisen går likeledes til annonsørens reklamebyrå som har vært en strategisk partner, og som har omsatt strategien til god reklame, og hvor det er dokumentert effekt.

Årets vinner av businessprisen: Bergen International Festival og Anti Bergen.

Å revitalisere en tradisjonsrik merkevare i et konkurranseutsatt marked er i seg selv en vanskelig oppgave. Resultatene viser at dette har man klart på en forbilledlig måte. Gjennom god bruk av innsikt, god målgruppeforståelse, grundig merkevarestrategi og modige valg hva gjelder design, kommunikasjon og kanalbruk, har man skapt appell og interesse i både nye og eksisterende målgrupper. Verdiskaping har skjedd gjennom kostnadseffektive løsninger og et godt, helhetlig arbeide som virkelig har truffet markedet. Caset er godt dokumentert innen mange parametere og fasetter. Løsningen har vist seg både kostnadseffektivt og verdiskapende.


Årets jury bestod av:
Trygve Hegnar
Hågen Pettersen, Futatsu
Gro Myking, KLP
Gretha Nicolaysen, Hegnar Media
Lena Falck, Hegnar Media
Lena Kristiansen, Hegnar Media