header_image
Slik så boksen med den personlige avisen som bedriftslederne mottok ut.

Vellykket jakt på en meget liten, men eksklusiv, målgruppe!

Med "Head start" kampanjen beviste Finansavisen og Danske Bank at det er fullt mulig å få til effektiv en-til-en kommunikasjon i et massemedium.

Døren skulle åpnes inn til en liten gruppe norske og svenske bedriftsledere og få disse til å vurdere å bytte bankforbindelse. Dette var Danske Banks utfordring når de ønsker å styrke sin posisjon innen bedriftsmarkedet i Skandinavia. I samarbeid med mediebyrået deres i  Danmark, MediaCom Beyond Advertising, landet de på en utradisjonell mediestrategi hvor Finansavisen ble utfordret til å løse kommunikasjonsoppgaven.

Danske Bank ønsket å få kontakt med 450 utvalgter bedriftsledere. Finansavisen skreddersydde en avis med personifiserte annonser i hele avisen til alle disse personene.

Allerede i første del av kampanjen, når avisen ble sendt ut, kom det henvendelser umiddelbart. Et år etter har kampanjen gitt akkurat de resultater Danske Bank hadde satt seg som mål.

Med en intensiv og hypermålrettet kampanje snudde Danske Bank på denne måten vanskelige tilgjengelige prospects om til nye og potensielle kunder!

 

Ønsker du å få en mer utfyllende presentasjon, eller har en lignende utfordring for i din bedrift er det bare å ta kontakt med Per Anders Amundsen!

9. november vant kampanjen vant kategorien "Best International Media Campaign" under Campaign Media Awards i London!