header_image

Til finalen i Medieprisen 2018!

Vi hjalp Grønt Punkt Norge med å få norsk næringsliv til å ta ansvar og er igjen i finalen i den årlige prisutdelingen til Mediaforum, i kategorien Mediekanal. I hard konkurranse med alle andre mediekanaler, event, med mer, seiler Kapital opp som det eneste printcaset som er gått videre i årets prisutdeling.

 

«Denne nominasjon viser at et tradisjonelt papirmedie som Kapital kan levere gøyale, nytenkende og kreative løsninger, som i tillegg fører til konkrete resultater for kunden», sier annonsesjef Wenche Wollmann i Kapital.


Kundeansvarlig Wenche Selbo og Richard Kristoffersen i Hegnar Brand Studio forteller at de ble ut utfordret av Wavemaker om å tenke utenfor boksen og se på et uttak som kunne koble Grønt Punkts budskap enda tettere på leserne til Kapital, i tillegg til tradisjonelle magasinannonser/content.
Etter idémyldring internt falt løsningen på plass: som et statement fra Kapital om at vi støtter Grønt Punkt ble alle punktum i temautgaven om Bærekraft byttet ut med grønne punktum som en del av den totale annonsekampanjen til Grønt Punkt.
Dette viste seg å være en effektiv løsning som økte oppmerksomheten for Grønt Punkt og løftet effekten av kampanjen mange hakk høsten 2017.


Vil du høre mer om gjennomføringen og resultatene eller drøfte andre kreative idé ta kontakt med din rådgiver her!

Eller se flere av Hegnar Medias case, og titt på tidligere arbeid av Hegnar Brand Studio!