header_image
I hvert av Kapitals 22 utgaver finner du nyttige og vel gjennomarbeidede artikler. Et produkt leserne bruker tid på, og blir underholdt av. Annonsene får derfor også mer tid med leserne.

Kapital - Norges eneste businessblad

“Det mangler et friskt, dog seriøst og virkelig informerende økonomisk tidsskrift i Norge”, uttalte Trygve Hegnar ved lanseringen av Kapital i mars 1971.

Kapital har ikke bare aksje- og rådgivningsstoff, som har vært ryggraden i bladet helt siden starten i 1971, men portretter, profiler, reportasjer, nyhetsnotiser, karrieresider og teknologistoff, samt saftige avsløringer av snusk og ulovligheter i norsk samfunnsliv. Som om ikke dette er nok, bidrar eminente gjesteeksperter med kommentarer om alt fra shipping til eiendom og makroøkonomi.

I over 45 år har Kapitals journalistikk bidratt til å sette agendaen for mye av det som skjer i næringslivet, men også i politikken, og vi regnes fortsatt som like aktuelle. Kapital blir daglig sitert eller kommentert i andre medier. Denne aktualiteten er noe Kapital tilstreber og fremover vil fortsette med å legge mye prestisje i.

 

Kapital er delt inn i fem ulike seksjoner:

Reportasjesidene

På Kapitals reportasjesider, de hvite sidene foran i bladet, finner leserne i hver utgave en dagsaktuell leder og kommentar av ansvarlig redaktør Trygve Hegnar. Både lederen og kommentaren har opp gjennom årene skapt et unikt engasjement hos våre lesere, og de har begge vært kilder til utallige debatter i nasjonale medier.

På Kapitals reportasjesider publiserer vi også grundige næringslivsreportasjer, spennende bedriftsprofiler, aktuelle finansnyheter, levende portretter av viktige aktører, artikler om økonomisk politikk og det offentliges ressursbruk, samt mye nyttestoff om ledelse, personlig økonomi, skatt, eiendomstransaksjoner, kunst- og frimerkeinvesteringer.

De hvite sidene egner seg meget godt til merkevarebyggende annonser, her kan vi tilby flere spesialplasseringer, bla. mot Trygve Hegnar sin leder.

Inside

Kapitals Inside-seksjon består av kortfattede, lettleste og tidsaktuelle nyhetssaker, gjerne med en humoristisk, ”frekk” og spennende vri. På disse gule sidene avslører vi hva som rører seg i finansmiljøet, på den politiske arenaen eller i kjendisverdenen.

Jobb & karriere

På de gule Jobb & karriere-sidene presenterer vi i hver utgave nyheter, trender, tips, råd og kommentarer om utdanning, arbeidsliv, karriere og ledelse.

Kapitals gule sider gir leserne et avbrekk med korte, lettleste artikler, disse sidene passer ekstra godt til eiendom- og stillingsannonser

Kapital Digital 

I Kapital Digital-seksjonen finner leserne i hver utgave en miks av trender og nyheter innen teknologi, media og telekom. Dette er seksjonen for alle som er nysgjerrige på hva som skjer når teknologien gjør arbeidsdagen enklere og åpner for nye muligheter i hverdagen.

Kapital Digital, når leserne er i modus for nye duppe dingser.

Investorguide

Kapitals Investorguide utgjør på mange måter bladets ryggrad. Ikke bare fordi seksjonen er plassert bakerst i bladet, men også fordi den inneholder mye nyttig kjernestoff om økonomi og finans som er bærende elementer for Kapital som et troverdig fagblad. Dette er seksjonen som våre kjernelesere innen bank- og finansnæringen først hiver seg over, og stoffet er spesielt tilpasset småsparere, daytradere, analytikere, meglere, makroøkonomer og andre med økonomi og finans som fagområde.

Investorgudie gir ekstra god involvering i bransjeannonser.

Ta en posisjon i Kapital

 

Kapital har mange spennende og alternative plasseringer som blir godt lest. Ta en posisjon mot vår vinside, nytt på markedet side, eller almanakken. 

Kontakt en av våre rådgivere

Norges mektigste forsprang

Ved å spille på det redaksjonelle innholdet kan du oppnå meget høy stoppeffekt.

Les mer her

 

ALD Kundereferanse

Les mer her hva ALD mener om sin annonsering i Kapital

Kapital hjelper Glava med å nå B2B-segmentet

Glava er et meget sterkt merkenavn i Norge mot privatmarkedet. De ønsker å bli med på vurdering i store businessprosjekter.

Les mer her

Kapital fungerer meget godt tilsammen med avis og nett

Da skjortegründer Espen Engebretsen i Lorang by Zeno skulle finne en langsiktig partner for medieplassering, anbefalte en bransjekollega ham å kontakte Hegnar Media. 

Les mer her